General knowledge

اطلاعات عمومی

General knowledge

اطلاعات عمومی

۱۳ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

۲۷
آذر

استابلایزر یکی از کاربردی ترین تجهیزاتی است که می‌توانید برای وسایل برقی و الکترونیکی خود استفاده نمایید. این دستگاه به شما این امکان را می دهد تا از تجهیزات برقی و الکترونیکی خود در مقابل نوسانات ولتاژ برق شهری محافظت نمایید. همانطور که می‌دانید یکی از دلایل کوتاه شدن عمر تجهیزات برقی و یا آسیب رسیدن به آن‌ها نوسانات ولتاژ است که با خرید استابلایزر از سایت رویین سیستم می‌توانید از این آسیب ها پیشگیری نمایید.

https://nl.pinterest.com/pin/951948439962915679/
https://nl.pinterest.com/pin/951948439962915696
https://nl.pinterest.com/pin/951948439962915704
https://nl.pinterest.com/pin/951948439962915720
https://nl.pinterest.com/pin/951948439962915731

  • anahita attarian
۲۷
آذر

این روزها کسب درآمد از اینترنت به یکی از بهترین روش‌ها تبدیل شده است. این بستر به قدری گسترده است که می‌توانید با داشتن یک ایده جذاب، خیلی راحت درآمد کسب کنید. برای مثال کسب و کارهایی وجود دارند که با استفاده از خدمات طراحی سایت در مشهد، فروشگاه مجازی خود را راه اندازی می‌نمایند و حتی بدون داشتن یک فروشگاه فیزیکی کار خود را آغاز کرده و به درآمد می‌رسند.

گوگل متوجه این موضوع شده است و در حال حاضر بستری با نام گوگل ادنسن را معرفی کرده که افراد مختلف می‌توانند از آن استفاده نمایند و به راحتی به درآمد دلاری برسند. این موضوع در ایران خیلی جذاب‌تر است چرا که داشتن درآمد دلاری در کشوری که با واحد پول ریال خرید و فروش انجام می‌شود می‌تواند خیلی شگفت انگیز باشد.

در این مطلب تصمیم داریم تا شما را به صورت مختصر با گوگل ادسنس آشنا کرده و ایده‌های جذابی را معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

گوگل ادسنس چیست؟

همانطور که گفتیم گوگل ادسنس یا Google AdSense بستری است که گوگل برای افراد مختلف به وجود آورده است تا بتوانند با استفاده از آن به درآمد برسند. شما در سایت‌های مختلف می‌توانید تبلیغات زیادی ببینید. در رابطه با این تبلیغات چیزی می‌دانید؟

گوگل پلتفرمی رایگان را برای کاربران مختلف به وجود آورده است که با ثبت نام در آن می‌توانند تبلیغات مختلف را در سایت خود قرار داده و از کلیک کاربران روی آن‌ها درآمد کسب کنند. در واقع در این روش از بازدید بالای سایت و کلیک مناسبی که دارد استفاده می‌کنند و با توجه به آن‌ها تبلیغاتی را در سایت قرار می‌دهند تا کاربران آن‌ها را مشاهده نمایند.

این دقیقا مانند سفارش تبلیغات در پیج‌های اینستاگرامی معتبر است. حتما دیدید که در پیج‌های اینستاگرامی که دارای فالوور بالایی هستند، تبلیغاتی قرار داده می‌شود و در ازای آن مبلغی از پیج تبلیغ دهنده گرفته خواهد شد. این به دلیل اعتبار بالای آن پیج می‌باشد. در گوگل ادسنس نیز همین شرایط وجود دارد. سایت‌هایی که دارای بازدید مناسب هستند، می‌توانند از پلتفرم ادسنس استفاده کرده و تبلیغات سایت‌های دیگر را در ازای دریافت مبلغی انجام دهند.

این خیلی طبیعی است که اگر قصد داشته باشید به این شرایط برسید، باید در ابتدا روی سئوی سایت و بازدیدهای آن کار کنید تا بتوانید به حد مورد نظر گوگل رسیده و تبلیغات دریافت نمایید. به نظر شما چگونه می‌توانیم به این میزان از بازدید و محبوبیت در گوگل دست پیدا کنیم؟

ایده‌های زیادی در رابطه با راه اندازی سایتی باکیفیت وجود دارد و شما فقط باید به ایده‌ای مناسب برسید تا در نهایت درآمد دلاری را دریافت کنید. زمانی که ایده مورد نظر خود را انتخاب کردید، می‌توانید پروژه سئو در مشهد را استارت زده و به خوبی روی بهینه سازی سایت خود برنامه ریزی نمایید.

در ادامه ایده‌های مناسبی را برای این کار ارائه خواهیم داد.

معرفی بهترین ایده‌ها برای سایت گوگل ادسنس

معرفی بهترین ایده‌ها برای سایت گوگل ادسنس

در ادامه ایده‌های جالبی را در رابطه با سایت‌های گوگل ادسنس معرفی خواهیم کرد که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

طراحی سایتی در رابطه با تندرستی

یکی از موضوعاتی که می‌توانید در رابطه با آن در سایت خود اطلاعات قرار دهید تندرستی بوده و می‌توانید مطمئن باشید که کاربران زیادی به این موضوع علاقه نشان می‌دهند. حوزه تندرستی یکی از سودمندترین حوزه‌ها در ادسنس است و اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که در رابطه با این حوزه اطلاعات مفید و دست اولی دارید بهتر است آن را انتخاب کنید و محتواهایی یونیک و غیر تکراری در این حوزه تولید کرده و روی سایت خود منتشر نمایید.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که باید در رابطه با توصیه‌های پزشکی که در سایت خود قرار می‌دهید، دقت زیادی به خرج دهید چرا که با کوچک‌ترین خطایی ممکن است مشکلاتی را برای افرادی که این مطالب را مطالعه می‌کنند به وجود آورید. در ادامه نیز همانطور که در ابتدا به این مورد اشاره کریم، باید روی سئو سایت خود کار کنید و برای این کار می‌توانید از بهترین منابع آموزشی سئو در جهان استفاده کنید.

طراحی سایت در حوزه تناسب اندام

یکی دیگر از موضوعاتی که این روزها بین جوانان معروف شده است، تناسب اندام است. این روزها تقریبا می‌توان گفت که تمامی جوانان به باشگاه می‌روند و دوست دارند به اندام دلخواه خود دست پیدا کنند. از طرفی برای اینکه بخواهند در این حوزه اطلاعات خود را افزایش دهند، در رابطه با آن مطالب زیادی را مطالعه می‌نمایند.

به همین دلیل شما می‌توانید سایتی در این حوزه راه اندازی نمایید و مطمئن باشید به بازدید بالایی دست پیدا خواهید کرد. می‌توانید تمرینات روزانه را در سایت خود قرار دهید یا حتی برنامه رژیمی مناسب را در آن قرار دهید.

طراحی سایت در حوزه فناوری و آی تی

در عصری که تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده است که بسیاری از کارهای ما با استفاده از آن انجام می‌شود، به نظر شما داشتن سایتی که به روزترین و مفیدترین اطلاعات را در این حوزه ارائه می‌کند، بازدید کمی خواهد داشت؟

شما می‌توانید سایتی داشته باشید که جدیدترین اخبار فناوری و تکنولوژی و همچنین جدیدترین نوآوری‌ها را اطلاع رسانی نموده و همچنین با ارائه جزئیات یا مطالب آموزشی، کاربران بیشتری را جذب نمایید.

حوزه آی تی نیز یکی از بهترین حوزه‌ها می‌باشد و شما می‌توانید با ارائه تیریک‌ها و نکات تعمیر و رفت مشکلات آی تی کاربران زیادی را جذب نمایید. برای مثال خیلی از افراد با سیستم‌های crm مشکل دارند و شما با ارائه مطالب مرتبط با این حوزه، می‌توانید بازدید خیلی خوبی را به دست آورید.

طراحی سایت در حوزه اپلیکیشن‌های موبایلی

طراحی سایت در حوزه اپلیکیشن‌های موبایلی

استفاده از گوشی تلفن همراه موضوعی است که همه افراد جامعه با آن درگیر هست و همچنین اپلیکیشن‌های زیادی برای اضافه کردن امکانات بیشتر طراحی شده است که شما می‌توانید سایتی در حوزه معرفی این اپ‌ها و همچنین آموزش کامل کار کردن با آن‌ها داشته باشید.

برای همه افراد پیش می‌آید که نیاز به ویژگی جدیدی داشته باشند و برای پیدا کردن اپ مناسب به جستجو بپردازند و یا از طرفی بخواهند کار کردن با اپی را یاد بگیرند و برای آن جستجو کنند. در هر صورت می‌توانند از سایت شما استفاده نمایند و در این صورت بازدید سایت افزایش خواهد یافت.

طراحی سایت در حوزه مد

مد و طراحی لباس نیز دارای طرفداران زیادی است و شما با معرفی جدیدترین مدها می‌توانید علاقه مندان به این حوزه را جذب نمایید. می‌توانید راه‌های ست کردن لباس‌ها را آموزش دهید یا استفاده از رنگ‌ها در لباس‌ها را به افراد مختلف بیاموزید.

منبع

  • anahita attarian
۲۲
آذر

 

نوسان ولتاژ برق می‌تواند به دستگاه‌های برقی آسیب های زیادی وارد کند و موجب کوتاه شدن عمر مفید لوازم برقی گردد. به همین منظور نیز برای نگهداری از تجهیزات الکترونیکی نیاز داریم تا ولتاژ پایدار تامین کنیم. کار استابلایزر همین است. این دستگاه‌ها که به تثبیت کننده ولتاژ نیز شناخته می‌شوند، از تجهیزات برقی در برابر نوسانات ولتاژ محافظت می‌کنند. پیش از خرید استابلایزر باید با انواع آن‌ها و عملکرد هر کدام آشنایی کامل داشته باشید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

 

 

استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ چیست؟

همانطور که گفتیم استابلایزر عمل تثبیت کنندگی ولتاژ برق را برعهده دارد. این دستگاه رابط بین منبع برق و تغذیه کننده یا همان تجهیزات برقی و الکترونیکی هستند و موجب تثبیت شدن ولتاژ برق پیش از ورود به دستگاه برقی خواهند شد.

به این صورت از آسیب رسیدن به تجهیزات الکترونیکی و برقی محافظت خواهند کرد. در صورتی که جریان خروجی از منبع بیش از نیاز تغذیه کننده باشد آن را کاهش می‌دهند و در صورتی که کمتر از نیاز باشد باعث افزایش آن خواهند شد و به این صورت جریان الکتریکی ثابت باقی می‌ماند. به این صورت جریان برق بدون نوسان و در اندازه‌ای ثابت به تجهیزات الکترونیکی خواهد رسید.

وظیفه استابلایزر

همانطور توضیح دادیم از استابلایزر برای تثبیت ولتاژ ورودی به تجهیزات برقی استفاده می‌شود. به این وسیله در صورتی که ولتاژ برق شهری پایین باشد، آن را تا سطح لازم افزایش داده و بلعکس. به این صورت است که ولتاژ ثابت نگه داشته می‌شود و به تجهیزات برقی آسیب وارد نمی‌آید. استابلایزر واسط بین منبع برق و وسایل برقی است.

استفاده از استابلایزر تنها محدود به تجهیزاتی نیست که منبع تغذیه آن‌ها خارجی است. بلکه در کشتی‌ها نیز از این تثبیت کننده ولتاژ استفاده می‌شود تا ایمنی تجهیزات را تامین کند. این در حالی است که منبع تغذیه کشتی‌ها داخلی است. استابلایزر در هنگام بروز صاعقه یا رعد و برق نیز می‌تواند کاربرد زیادی داشته باشد؛ اما اگر می خواهید به صورت جزئی تر در مورد نحوه محافظت از تجهیزات در هنگام رعد و برق با استابلایزر اگاه شوید، می‌توانید روی لینک کلیک نمایید.

انواع استابلایزر

استابلایزرها یا همان تثبیت کننده‌های ولتاژ در انواع مختلفی موجود هستند. برخی از انواع استابلایزرها شامل موارد زیر می‌باشند:

تثبیت کننده های ولتاژ AC

این نوع استابلایزرها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

· رگولاتورهای ولتاژ AC چرخش سیم پیچ

· رگولاتورهای الکترومکانیکی

· ترانسفورماتورهای ولتاژ ثابت

رگولاتورهای ولتاژ ACچرخش سیم پیچ

این نوع از استابلایزرها را می‌توان قدیمی ترین نوع استابلایزر دانست که در سال 1920 از آن استفاده می‌شده است. این استابلایزر از یک سیم پیچ ثابت و یک سیم پیچ که حول محور موازی سیم پیچ ثابت در حال چرخش است ساخته شده.

در این نوع از استابلایزر با متعادل کردن نیروی مغناطیسی وارد بر سیم پیچ متحرک ولتاژ را می‌توان ثابت نگه داشت.

رگلاتورهای الکترومکانیکی

این نوع از استابلایزر برای تنظیم ولتاژ در خطوط توزیع برق AC استفاده می‌شوند که با نام تپ چنجر نیز شناخته می‌شوند. با تغییر نسبت دورهای ترانسفورماتور ولتاژ ثانویه را تغییر داده و ثابت نگه می‌دارد.

ترانسفورماتور ولتاژ ثابت

یک ترانسفورماتور اشباع که به عنوان تثبیت کننده ولتاژ استفاده می‌شود. در این نوع از استابلایزر به وسیله یک مدار مخزن که شامل یک خازن برای تولید ولتاژ خروجی تقریبا ثابت و جریان ورودی متغیر است به همراه یک سیم پیچ رزونانس ولتاژ بالا تلاش می‌شود تا ولتاژ برق ثابت نگه داشته شود.

تثبیت کننده های ولتاژ DC

رگلاتورهای سری برای تنظیم ولتاژ منابع تغذیه DC قابل استفاده هستند. با استفاده از تنظیم کننده شنت (مانند دیود زنر) ولتاژ مرجع اعمال می‌شود. این استابلایزرها ابتدا با یک ولتاژ معین هدایت جریان را آغاز می‌کنند و حداکثر جریان را برای نگه داشتن ولتاژ پایانه هدایت می‌کند.

تنظیم کننده شنت تنها در مواردی که ارائه ولتاژ مرجع استاندارد را برعهده دارد به عنوان استابلایزر عمل می‌کند. در غیر این صورت می‌تواند جریان های خیلی بزرگتری را در صورت نیاز ارائه کند.

تثبیت کننده ولتاژ اتوماتیک سروو

این نوع از استابلایزرها بسیار پرکاربرد هستند و عموما در ژنراتورها، منابع تغذیه اضطراری، سکوهای نفتی و... استفاده می‌شوند. این نوع تثبیت کننده ولتاژ اتوماتیک مانند یک دستگاه برق الکترونیکی است و برای تامین ولتاژ متغیر استفاده می‌شود. مزیت استفاده از این تثبیت کننده این است که بدون تغییر ضریب توان یا تغییر فاز می‌تواند این کار را انجام بدهد.

از این نوع استابلایزر البته از نوع کم قدرت آن می‌توان برای محافظت از لوازم برقی خانگی نیز استفاده نمود تا از آن‌ها در برابر نوسانات ولتاژ محافظت کنید.

سوالات متداول در مورد استابلایزر

فرق استابلایزر و یو پی اس چیست؟

اگر بخواهیم به صورت مختصر توضیح دهیم که تفاوت یو پی اس با استابلایزر چیست باید بگوییم که یو پی اس مخصوص زمانی است که شما به برق اضطراری نیاز دارید. اما استابلایزر تنها تثبیت کننده ولتاژ است و در زمان قطعی برق کاری نمی‌کند.

فرق گیمبال و استابلایزر چیست؟

در صورتی که بخواهیم به صورت مختصر تفاوت گیمبال و استابلایزر را توضیح دهیم باید بگوییم که گیمبال یکی از وسایل مورد استفاده در عکس‌برداری و فیلم‌سازی است. این دستگاه، ارتعاش را می‌گیرد و فیلم و عکس بدون لرزش را به ما نشان می‌دهد. این درحالی است که استابلایزر، یک وسیله محافظت از وسایل برقی است که مانع از این می‌شود که ولتاژ اضافی، کم یا دارای نوسان وارد دستگاه شود و به آن آسیب برساند.

سخن پایانی

استابلایزرها یا تثبیت کننده های ولتاژ دارای انواع مختلفی هستند. برخی از انواع این استابلایزرها را ما در این مقاله ذکر کردیم و نحوه کار و کاربرد آن ها را با جزئیات به شما گفتیم.

منبع

  • anahita attarian
۱۶
آذر

مچ دست و دست ما برای بسیاری از کارهای روزمره مانند رانندگی، آشپزی، مراقبت از کودکان و استفاده از رایانه از اهمیت بالایی برخوردار است. مطمئن نیستید که آیا فیزیوتراپی می تواند به درد شما کمک کند؟ در اینجا توضیح می دهیم که چه چیزی را درمان می کنیم و چگونه فیزیوتراپی اندام دست می تواند کمک کند.

مچ دست و دست از 27 استخوان ریز و بیش از 30 ماهیچه تشکیل شده است که حرکت و قدرت شما را کنترل می کنند.

ماهیچه های دست توسط قطعات کوچک و سخت بافت همبند به نام تاندون به استخوان ها متصل می شوند. وقتی ماهیچه ها منقبض می شوند، تاندون ها استخوان را می کشند و باعث حرکت انگشتان می شود.

همچنین سه عصب اصلی در دست و مچ وجود دارد، عصب اولنار، عصب رادیال و عصب مدیان. عصب میانی از یک کانال استخوانی در مچ دست می گذرد که به نام تونل کارپال شناخته می شود.

آسیب دیدگی مچ دست و دست در ورزش، تصادفات رانندگی و پس از زمین خوردن شایع است، زیرا افراد اغلب دست های خود را برای حمایت از خود به عنوان یک واکنش طبیعی دراز می کنند. متأسفانه، اگر تشخیص و درمان مشکل مچ دست و دست به تأخیر بیفتد، به دلیل ماهیت پیچیده آناتومی دست، ممکن است منجر به مشکلات طولانی مدت شود.

لازم نیست ابتدا بروید و پزشک عمومی را ببینید!

فیزیوتراپیست ها می توانند علت درد مچ دست یا دست شما را ارزیابی و تشخیص دهند و با درمان علائم را تسکین دهند.

ما زمان بیشتری نسبت به پزشک عمومی در مورد درد مچ دست و دستتان برای صحبت با شما داریم و می‌توانیم به شما در درک نحوه مدیریت موثر علائم کمک کنیم.

فیزیوتراپی چگونه می تواند به درد مچ دست و دست کمک کند؟

هدف ارزیابی فیزیوتراپی این است که بفهمد چه چیزی باعث درد مچ و دست شما می شود و اطمینان حاصل شود که ما هر گونه شرایط جدی را رد می کنیم. اگر آسیب دیده اید، در صورت نیاز می توانیم برای تصویربرداری مانند اشعه ایکس یا اسکن MRI مراجعه کنیم.

ما معمولاً می‌توانیم درد مچ و دست شما را با استفاده از یک سری حرکات، آزمایش‌های عضلانی و آزمایش‌های تخصصی تشخیص دهیم. پس از تشخیص، ما با شما برای ایجاد یک برنامه درمانی مناسب کار می کنیم. این تمایل شامل ترکیبی از تمرینات توانبخشی برای بازگرداندن حرکت و قدرت و تکنیک‌های "دست روی" مانند:

  • برای درد یا سفت شدن عضلات دست و مچ ماساژ دهید
  • تحرک / دستکاری برای بهبود مفاصل سفت در دست و مچ
  • تکنیک های کششی برای بهبود حرکت و درد
  • طب سوزنی برای درد و سفتی عضلات دست و مچ

ما بر این باوریم که دانش قدرت است و تلاش می‌کنیم علت اصلی درد شما را درک کنیم تا بتوانیم تمام اطلاعات مورد نیاز برای جلوگیری از بروز مجدد مشکل را در اختیار شما قرار دهیم.

امروز از درد مچ دست و دست خود جلوگیری کنید و به کلینیک فیزیوتراپی ما در چلتنهام مراجعه کنید. برای رزرو اولین قرار خود روی زیر کلیک کنید!

علل درد مچ دست و دست

در اینجا فقط برخی از مواردی است که ما در مچ دست و دست درمان می کنیم:

شکستگی، دررفتگی یا رگ به رگ شدن مچ دست

شکستگی یک ترک یا شکستگی در استخوان است، در حالی که دررفتگی جایی است که استخوان به دنبال آسیب از جای خود خارج می شود. اینها ممکن است در استخوان‌های کوچک قاعده دست (استخوان‌های کارپ)، انگشتان، یا استخوان‌های اطراف مچ دست (اسکافوئید، رادیوس دیستال و اولنا) رخ دهند.

رگ به رگ شدن آسیب به رباط است. اگر زمین خوردن با کف دستتان شکسته باشد، می تواند در رباط های شست یا اطراف مچ دست رخ دهد. پیچ خوردگی ها انواع مختلفی دارند، از پارگی کوچک تا پارگی کامل، بنابراین زمان بهبودی معمولاً به شدت فشار بستگی دارد.

درد دست پس از عمل

گاهی اوقات، شکستگی ها و آسیب های دیگر نیاز به جراحی برای ترمیم آسیب دارند. این ممکن است شامل یک صفحه فلزی در مچ دست شما یا سیم‌کشی فلزی به نام سیم‌کشی K باشد تا به بهبود و ترمیم آسیب کمک کند. فیزیوتراپی می تواند به بهبود سفتی و درد بعد از جراحی کمک کند و اطمینان حاصل کند که بهبودی شما در سریع ترین زمان ممکن است.

تنوسینوویت

این وضعیت به التهاب غلاف تاندون اطراف تاندون های انگشت شست اشاره دارد. درد معمولاً درست زیر انگشت شست احساس می‌شود و ممکن است با چرخاندن مچ دست، گرفتن هر چیزی یا مشت کردن دردناک باشد. اگرچه علت دقیق آن مشخص نیست، اما فعالیت‌های مکرر مچ دست و دست مانند باغبانی، بلند کردن کودک یا بازی گلف می‌تواند در این امر نقش داشته باشد.

سندرم تونل کارپال

عصب میانی از طریق تونل کارپال می گذرد و در این سندرم عصب فشرده یا تحریک می شود و در نتیجه درد، گزگز و بی حسی در دست ایجاد می شود. به طور کلی این حالت در انگشت شست، اشاره و انگشت میانی احساس می شود، اما بسته به شدت فشرده سازی می تواند متفاوت باشد. فیزیوتراپی به کاهش فشار از طریق تونل و تقویت عضلات مچ دست برای حمایت از ناحیه کمک می کند.

انگشت ماشه ای

انگشت ماشه ای می تواند یک یا چند تاندون دست را تحت تاثیر قرار دهد، اما بیشتر در انگشت شست، انگشت حلقه یا انگشت کوچک دیده می شود. همچنین در دست راست شایع تر است، زیرا این دست غالب افراد است. تاندون ملتهب و ضخیم می شود و وقتی انگشت خود را خم می کنید و صاف می کنید می تواند قفل شود یا بگیرد. این بیماری به عنوان تنوسینوویت تنگی نیز شناخته می شود.

آسیب های فشاری مکرر

آسیب‌های فشاری مکرر یا RSI می‌توانند معمولاً در مچ دست و دست با استفاده بیش از حد یا از یک فضای کار با طراحی ضعیف رخ دهند. این می تواند به تدریج رخ دهد و می تواند باعث درد، تورم و ضعف در دست ها یا ساعد شود. فیزیوتراپی می تواند به تسکین التهاب، افزایش قدرت در عضلات آسیب دیده و بهبود عملکرد شما کمک کند.

https://firstlinephysio.co.uk/blogs/wrist-and-hand-pain

  • anahita attarian
۱۵
آذر

کمر یکی از اندام‌های حساس در بدن است که بخش‌های مهمی مانند نخاع را در خود دارد و به همین دلیل است که محافظت از آن باید به صورت کامل انجام شود. دیسک کمر یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند برای هر کسی به وجود بیاید.

زمانی که بعد از مراجعه به پزشک متوجه می‌شوید که دچار دیسک کمر شدید، روش‌های مختلفی برای درمان آن به شما معرفی می‌شود که پزشکتان طبق پیشرفت بیماری یکی را تجویز خواهد کرد. ممکن است دیسک کمر شما به قدری افتضاح باشد که نیاز به جراحی داشته باشد و یا در شرایطی باشید که با استفاده از دستگاه فیزیوتراپی بتوانید به سلامتی دست پیدا کنید.

در حالت کلی همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و شما باید از فعالیت‌هایی که باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود پرهیز کنید. به همین دلیل است که در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با کارهایی که برای دیسک کمر ضرر دارد آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا دچار این بیماری نشوید.

دیسک کمر چیست؟

همانطور که می‌دانید ستون فقرات هر فردی از مهره‌هایی تشکیل شده که کمر انسان را می‌سازند. این مهره‌ها روی هم قرار نگرفتند چرا که اگر به این شکل بودند به سرعت ساییده شده و مشکلات زیادی برای کمر شما به وجود می‌آمد. بین این مهره‌ها صفحاتی با نام دیسک کمر وجود دارد که حکم یک ضربه گیر بین این مهره‌ها را دارند. دیسک کمر دارای دو لایه داخلی و خارجی است که لایه داخلی آن نرم و ژله‌ای بوده و لایه خرجی سخت و از جنس غضروف بوده تا از ماده نرم داخل آن محافظت نماید.

حالا اگر یکی از این دسیک‌ها دچار مشکل شده و جا به جا شوند شما دچار بیرون زدگی یا پارگی دیسک کمر خواهید شد. این همان بیماری است که به اشتباه با نام دیسک کمر شناخته می‌شود در حالی که دیسک کمر همان صفحات بین مهره‌ها هستند.

به صورت معمول بیرون زدگی دیسک کمر برای افراد با سن بالا (بین 35 تا 50 سال) بیشتر پیش خواهد آمد. چرا که در این سن و سال معمولا کمر، مهره‌ها و دیسک‌ها دچار فرسودگی شده و راحت‎تر آسیب می‌بینند. البته با مطالعه این جمله فکر نکنید که افراد با سن کم اصلا به دیسک کمر دچار نمی‌شوند. هر کار سنگینی ممکن است باعث بیرون زدگی دیسک کمر شود و این اصلا به سن و سال شما ارتباطی ندارد.

در حالت کلی بهترین کار این است که از کمر خود مراقبت کنید تا به هیچ وجه دچار چنین مشکلی نشوید و برای این کار در ادامه می‌توانید با کارهای مضر برای دیسک کمر آشنا شوید. اما به هر حال در صورتی که در این زمینه دچار مشکل شده باشید خوب است با انجام فیزیوتراپی اندام کمر، درد خود را کاهش داده و تلاش کنید با تقویت عضلات در این بخش، فشار را کم کنید.

کارهای مضر و ممنوعه برای دیسک کمر

خب در این بخش تصمیم داریم تا ممنوعه‌ها را برای شما مشخص کنیم تا به هیچ عنوان دچار چنین مشکلی نشوید. نکاتی که در این بخش مطرح می‌کنیم را به دقت مطالعه کنید تا در آخر بتوانید بهتر از کمر خود مراقبت کنید.

اولین موضوعی که باید به آن دقت کنید هنگامی است که تصادف می‌کنید. معمولا زمانی که با خودرو تصاوف می‌کنید، بیشترین آسیب به کمر شما می‌رسد و در چنین شرایطی اگر تصمیم بگیرید تا با ماشین خود به بیمارستان بروید قطعا ممکن است آسیب‌های بیشتری را تجربه کنید. پس بهترین کار این است که درخواست آمبولانس کنید تا اگر دچار مشکل شدید، به حال بدتری دچار نشوید.

اگر شما می‌دانید که به بیرون زدگی یا پارگی دیسک کمر دچار هستید باید خیلی بیشتر دقت کرده و رعایت کنید. به هیچ عنوان نباید وسیله سنگین بلند کنید. شاید حتی بلند کردن یک کیسه پر از میوه برای شما خطرناک باشد و شما را به عمل جراحی برساند. شاید با خود فکر کنید من که این بیماری را دارم ولی باید به شما بگوییم که بیرون زدگی دیسک کمر دارای درجه‌های مختلفی است و برای اینکه به درجه آخر نرسید باید رعایت کنید. مطمئن باشید بعد از عمل کردن دیسک کمر خود بیشتر اذیت خواهید شد و دوران نقاهت طولانی را باید بگذرانید.

علاوه بر خودداری از بلند کردن اجسام سنگین باید دور حرکات چرخشی را نیز خط بکشید چرا که این حرکات فشار بسیار زیادی را روی ناحیه کمر شما خواهند آورد و این ممکن است باعث تشدید بیماری شود.

توجه داشته باشید که در برخی شرایط آرتروز کمر می‌تواند باعث درد در ناحیه لگن بشود و شما مجبور باشید که برای درمان از فیزیوتراپی اندام لگن کمک بگیرید. انجام تمرینات فیزیوتراپی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش درد شما داشته باشد.

اگر برای درمان بیرون زدگی دیسک کمر خود به حرکات نرمشی مشغول هستید باید این را بدانید که اگر آن‌ها بدون مشورت با پزشک خود انجام می‌دهید، کاری بسیار خطرناک است. مطمئن شوید که تمامی تمرینات ورزشی خود را تحت نظر پزشک و با تاییدیه او انجام می‌دهید.

رفتن به باشگاه ورزشی برای افراد دارای بیرون زدگی دیسک کمر ممنوع است چرا که به هیچ عنوان نباید کارهای سنگین انجام دهند. همچنین ورزش‌های سنگین مانند بسکتبال، والیبال، هندبال، فوتبال، حرکات ایروبیک و … همگی برای کمر شما ضرر دارند و باید از آن‌ها دوری کنید.

همچنین حرکات ورزشی وجود دارند که شما به هیچ عنوان در زمان بیماری خود نباید آن‌ها را انجام دهید. اولین حرکتی که باید از آن پرهیز کنید، دراز و نشست است. خیلی از بیماران دراز و نشست را با حرکات تقویت کننده عضلات شکمی اشتباه می‌گیرند. حرکات تقویت کننده عضلات شکمی برای بهبود دیسک کمر مفید بوده و معمولا توسط دکتر پیشنهاد می‌شود و بسیاری از بیماران آن‌ها را با دراز و نشست اشتباه گرفته و بدون مشورت آن را انجام می‌دهند که این بسیار برای کمرشان مضر است.

یکی دیگر از کارها و حرکاتی که برای دیسک کمر ضرر دارد، بالا بردن پا است. در این حرکت فرد به پشت دراز کشیده و در این حال پاهای خود را به سمت بالا حرکت می‌دهد. این ورزش برای تقویت عضلات مرکزی است ولی به شدت برای افراد دارای بیماری بیرون زدگی دیسک کمر هستند، ضرر داشته و فشار زیادی را به ناحیه کمر وارد می‌کند. به همین دلیل اگر به این بیماری دچار هستید باید از انجام این حرکت ورزشی خودداری نمایید.

در حالت کلی زمانی که به این بیماری دچار می‌شوید باید به پزشک مراجعه کنید تا همه نکات را به شما بگوید و در رابطه با پرهیزهایی که باید انجام دهید به صورت کامل توضیح دهد. کاری که باید انجام دهید این است که به صورت کامل و مو به مو تمامی صحبت‌ها و تذکرهای پزشک خود را اجرا نمایید تا سلامتی خود را به دست آورید.

منبع

  • anahita attarian
۱۵
آذر

در این مقاله ما شما را با فیزیوتراپی تنفسی یا فیزیوتراپی ریه آشنا می‌کنیم و تاثیر آن بر کرونا را نیز بررسی می‌نماییم.

تا به حال به این فکر کردید که می‌توانید مشکلات تنفسی خود را با کمک فیزیوتراپی رفع کنید؟ به نظر شما این روش فیزیوتراپی چگونه است و به چه روشی بیماری شما را بهبود می‌دهد؟

این روزها روش‌های درمانی مختلفی برای مشکلات و بیماری‌های مختلف به وجود آمده است که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، فیزیوتراپی تنفسی است. این یکی از روش‌های درمانی است که می‌تواند به شما در درمان مشکلات تنفسی کمک کند. شاید بتوانید با خرید دستگاه فیزیوتراپی این تمرینات را انجام دهید و به سمت بهبودی حرکت کنید.

در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با فیزیوتراپی تنفسی به صورت کامل آشنا کنیم.

فیزیوتراپی تنفسی چیست؟

در روزهایی که در دنیایی پر از آلودگی زندگی می‌کنیم، مشکلات تنفسی یکی از رایج‌ترین بیماری‌هایی است که برای افراد مختلف به وجود می‌آید. زمانی که فرد بیمار برای درمان این دسته از بیماری‌ها به پزشک متخصص مراجعه می‌کند، فیزیوتراپی تنفسی به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمانی تجویز می‌شود.

باید این را بدانید که تنفس یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در بدن هر فرد وجود دارد و اگر هر کسی و در هر سن و سالی با چنین مشکلی رو به رو شود، مسائل زیادی برایش به وجود آمده و رفته رفته حتی شاید نتواند به درستی راه برود و یا غذا بخورد. به همین دلیل است که درمان به موقع این دسته از بیماری‌ها جزء کارهای واجب برای هر فردی محسوب می‌شود و اگر شما بعد از احساس مشکل در تنفس خود به پزشک مراجعه نکنید، ممکن است در ادامه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنید.

فیزیوتراپی تنفسی به عمل پاکسازی راه‌های تنفسی فرد گفته می‌شود که با انجام این کار عملکرد دستگاه تنفسی بیمار بهتر شده و راحت‌تر نفس می‌کشد. به همین دلیل به آن فیزیوتراپی قفسه سینه نیز گفته می‌شود. در این روش فیزیوتراپی تمریناتی برای بیمار تجویز می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌تواند ریه خود را تقویت کرده و روند تنفس را به حالت طبیعی برگرداند.

اگر بخواهیم مهم‌ترین اهداف را در این روش از فیزیوتراپی به شما معرفی کنیم باید به بهبود الگوی تنفسی بیمار، تقویت و بهبود عضله‌های تنفسی، آموزش چگونگی درست نفس کشیدن، تخلیه مخاط یا ترشحاتی که در ریه و مجازی تنفسی بیمار مانده و تحریک او برای سرفه کردن، بهبود عملکرد ماهیچه‌های تنفسی در بیمار و … اشاره نماییم.

در حالت کلی از فیزیوتراپی تنفسی در درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود که در بالا تعدادی از آن‌ها را بیان کردیم.

آیا فیزیوتراپی تنفسی در بیماری کرونا نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد؟

این روزها تمامی جهان با بیماری‌ای به نام کرونا درگیر هستند که در بدترین حالت می‌تواند ریه فرد را درگیر کرده و با ایجاد مشکلات تنفسی، زندگی او را تحت تاثیر قرار دهد. خیلی از بیماران در شرایط بد تنفسی جان خود را از دست می‌دهند ولی برخی از آن‌ها می‌توانند به زندگی برگردند ولی مشکلاتی در تنفس آن‌ها به وجود می‌آید که باید درمان شوند تا بیمار بتواند زندگی خود را به صورت عادی ادامه دهد.

یکی از راه‌های درمانی برای این دسته از بیماران، فیزیوتراپی تنفسی است. پزشک متخصص می‌تواند تمرینات مخصوصی را برای بیمار خود تجویز کند تا با انجام آن‌ها بتواند روش تنفسی خود را اصلاح کرده و ریه خود را قوی نماید. بیماران کرونایی برای برگشتن به زندگی عادی خود نیاز به کمک دارند و این کمک می‌تواند انجام تمرینات فیزیوتراپی تنفسی باشد تا در سریع‌ترین حالت ممکن به سلامتی رسیده و در معرض خطر نباشند چرا که افراد دارای ریه‌های ضعیف اگر مجدد به بیماری کرونا دچار شوند، ممکن است به مرگ نزدیک شوند. به همین دلیل باید بسیار سریع اقدام کرده و تنفس خود را تصحیح کنند.

البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که پزشکان در مرحله اولیه تلاش می‌کنند تا با استفاده از دارو درمانی مشکلات تنفسی را از بین ببرند و بعد از این اقدام اگر بیمار هنوز به حالت ابتدایی و سلامت خود دست پیدا نکرده بود، برای او فیزیوتراپی تنفسی را تجویز خواهند کرد.

چه زمانی استفاده از فیزیوتراپی تنفسی می‌تواند خطرناک باشد؟

همانطور که تا اینجا به این موضوع اشاره کردیم، فیزیوتراپی تنفسی یکی از بهترین روش‌های درمان برای افرادی است که به مشکلات تنفسی دچار هستند ولی در زمان‌هایی استفاده از این روش درمانی خطرناک بوده و به هیچ وجه برای بیمار تجویز نمی‌شود.

این دقیقا موضوعی است که پزشک شما آن را بررسی کرده و با توجه به شرایط جسمانی شما در رابطه با آن تصمیم می‌گیرد و علاوه بر آن کمک گرفتن از فیزیوتراپیست ماهر یکی دیگر از نکاتی است که باید رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید. در ادامه چندین مورد از زمان‌هایی که نباید از فیزیوتراپی تنفسی استفاده کنید را مطرح خواهیم کرد.

اولین گزینه زمانی است که قفسه سینه و دنده‌های شما دچار شکستی شده است. زمانی که دنده بیمار می‌شکند با کوچک‌ترین فشاری ممکن است مشکلات خیلی بیشتری به وجود آمده و شکستگی حاد شود. به همین دلیل معمولا در چنین زمان‌هایی از فیزیوتراپی تنفسی استفاده نمی‌شود یا اگر شرایط بیمار در حدی بد بود که تجویز فیزیوتراپی تنفسی واجب بود، فیزیوتراپیست باید با دقت بسیار زیادی این کار را انجام دهد تا هیچ آسیبی به بیمار وارد نشود.

برخی از تمرینات در فیزیوتراپی تنفسی وجود دارد که در آن نیاز است بیمار سر خود را به پایین خم کرده و یا حتی آن را پایین‌تر از بدن قرار دهد. به همین دلیل اگر بیمار جراحی مغزی داشته باشد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که این روش درمانی را انجام دهد. در صورت انجام این تمرینات در چنین شرایطی ممکن است بیمار دچار خون ریزی شدید مغزی شود.

این تمرینات برای افرادی که دچار آسیب در ناحیه سر و گردن هستند نیز می‌تواند خطرناک باشد و بهتر است تمرینات را متوقف کرده و در ابتدا فیزیوتراپی اندام سر و گردن برای این افراد انجام شود؛ پس از آن تمرینات فیزیوتراپی تنفسی از سر گرفته بشود.

یکی دیگر از شرایطی که در آن استفاده از فیزیوتراپی تنفسی برای بیمار مشکل‌زا می‌باشد زمانی است که در خلط فرد خون دیده شود. در این شرایط ابتدا باید دلیل این خون تشخیص داده شده و در نهایت در صورت اجازه پزشک، تمرینات فیزیوتراپی تنفسی انجام شود.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که بدون مشورت با پزشک به هیچ عنوان نباید از این تمارین استفاده نمایید و در صورت وجود هر گونه مشکلی باید در ابتدا با پزشک متخصص مشورت کنید.

منبع

  • anahita attarian
۱۴
آذر

در این مقاله به توضیح عصب سه قلو و بهترین روش های درمان درد عصب سه قلو پرداخته‌ایم. عصب سه قلو که به آن عصب سه شاخه نیز گفته می‌شود، در قسمت پنجم عصب جمجمه قرار گرفته و اعصاب حسی و حرکتی را تامین می‌کند. عصب سه قلو دارای 4 هسته می‌باشد که اطلاعات اعمال حسی و حرکتی مانند حواس پوست صورت و دندان‌ها را انتقال می‌دهند.

بیشترین احتمال درد در بخش دوم و سوم عصب سه قلو وجود دارد و شایع است. این عصب یک بخش در قسمت جانبی مغز است که مانند غده از آن بیرون زده و به آن گانگلیون سه قلو هم گفته می‌شود. خوب است بدانید یکی از بهترین روش های درمان درد عصب سه قلو انجام تمرینات فیزیوتراپی اندام سر و گردن است که بهتر است زیر نظر متخصص انجام شود. در این مقاله می‌خواهیم شما را با عصب سه قلو آشنا کرده و درمان خانگی درد عصب سه قلو را به شما معرفی نماییم.

آشنایی با عصب سه قلو

از این عصب سه شاخه عصبی دیگر خارج می‌شوند:

  1. عصب چشمی (افتالمیک)
  2. عصب آرواره‌ای بالایی (ماگزیلار)
  3. عصب آرواره‌ای پایینی (ماندیبولار)

درد عصب سه قلو نوعی بیماری عصبی است که وجود این بیماری موجب می‌شود اعصاب موجود در مغز که مسولیت حواس جمجمه، صورت، دندان، بینی و دهان را برعهده دارند، دچار اختلال شوند.

دلایل درد عصب سه قلو

دلایل درد در عصب سه قلو به صورت مشخص گفته نمی‌شود؛ اما این بیماری عموما بر اثر فشرده شدن عصب تری ژمینال اتفاق می‌افتد.

تحت فشار بودن عصب تری ژمینال

برخی اطلاعات وجود دارند که نشان می‌دهند بیش از 90 درصد اوقات بروز درد عصب سه قلو ناشی از فشار آمدن به این عصب در ناحیه ورود عصب به ساقه مغز است. این قسمت در پایین ترین بخش مغز قرار دارد که با طناب نخاعی در هم ادغام شدند. این فشار می‌تواند بر اثر فشرده شدن عصب سه قلو توسط یک شاهرگ اتفاق بیافتد. در ادامه دلایل دیگر درد عصب سه قلو را نیز ذکر کرده‌ایم:

  • تومور
  • اختلال غیر طبیعی عروق
  • کیست
  • بیماری ام اس

درمان درد عصب سه قلو

برخی روش‌های درمان درد عصب سه قلو را در ادامه بیان کردیم. هرچند که در این مقاله به روش های درمان خانگی درد عصب سه قلو نیز خواهیم پرداخت.

استفاده از دارو برای درمان درد عصب سه قلو

برخی داروها مانند داروهای ضد تشنج و شل کننده عضلات را می‌توانید جهت التیام درد استفاده کنید. این در حالی است که استفاده از داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن نمی‌تواند برای درمان این درد مفید باشد. برخی از این داروهای موثر شامل موارد زیر خواهند بود:

  • کاربامازپین
  • اکس کاربازپین
  • گاباپنتین (نورونتین)
  • فنی توئین (دیلانتین)
  • لاماتروژین
  • پرگابالین

تزریق گلیسرول جهت درمان درد عصب سه قلو

این روش به صورت سرپایی انجام شده و به این صورت است که با تزریق داروی آرام بخش در رگ موجب بهبود درد عصب سه قلو می‌شود. گلیسرول گانگلیون را شناور می‌کند و موجب ایجاد آسیب در فیبرهای دمیلیناسیون خواهد شد.

تخریب رادیو فرکانسی راهی جهت کاهش درد عصب سه قلو

پس از بیهوش کردن بیمار از طریق شکاف موجود در ساقه جمجمه، بیمار را بیدار کرده و جریان الکتریکی کمی را از طریق سرنگ به سمت عصب سه قلو هدایت می‌کنند. پس از آن دوباره بیمار بیهوش شده و جریان رادیوفرکانسی به بدن او وارد می‌شود. در این حالت بخشی از عصب به عمد تخریب می‌شود. این یکی از موثرترین روش های درمان درد عصب سه قلو در بیماران می‌باشد.

تزریق بوتاکس برای بهبود درد عصب سه قلو

در برخی مطالعات نشان داده شده که تزریق بوتاکس می‌تواند وجب بهبود و کاهش درد عصب سه قلو شود؛ اما هیچ اثبات قطعی برای این روش وجود ندارد.

فیزیوتراپی یکی از روش های درمان درد عصب سه قلو

فیزیوتراپی می‌تواند یکی از روش های درمان این درد باشد و می‌تواند موجب کاهش درد بیمار شود. هدف اصلی از انجام فیزیوتراپی در نورالژی عصب سه قلو می‌تواند کاهش درد و بهبود قدرت ماهیچه ها باشد. عملکرد ماهیچه‌ها بهبود پیدا می‌کند و به این صورت درد عصب سه قلو تا حدودی التیام می‌یابد. شما می‌توانید با خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی اقدام به انجام تمرینات کرده و درد خود را کاهش دهید.

روش‌های درمان خانگی درد عصب سه قلو

در صورتی که به درد اعصاب یا نورالژی مبتلا شده‌اید، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • چای، قهوه، سرکه، الکل، آبجو، سکنجبین، سماق، سوپ، آبگوشت و... نخورید.
  • استفاده از دخانیات برای بیمارانی که دچار درد عصب سه قلو هستند، ممنوع می‌باشد.
  • این بیماران باید از پرخوری یا گرسنگی شدید پرهیز کنند.
  • سرمای شدید یا گرمای شدید می‌تواند درد عصب سه قلو را تشدید کند.
  • سر و صدا یا برافروختگی و عصبانیت برای افراد مبتلا به درد اعصاب به شدت مضر است.
  • استفاده از گل بابونه دم کشیده به عنوان درمان خانگی درد عصب سه قلو به شدت پیشنهاد می‌شود.
  • دم کردن رازیانه و میل کردن آن با عسل بعد از غذا می‌تواند دیگر راهکار درمان خانگی درد عصب سه قلو باشد.
  • این بیماران باید از دمنوش برگ سوسنبر، گل گاو زبان، لیمو و سنبل الطیب برای درمان استفاده کنند.
  • یکی دیگر از روش های درمان خانگی عصب سه قلو، مخلوط کردن کردن جعفری خشک با شیر و ماساژ دادن محل درد با آن است.
  • همچنین می‌توانید با مخلوط کردن جعفری خشک و الکل و قرار دادن آن بر محل درد نیز درد عصب سه قلو را کاهش دهید.
  • آرد گندم و خردل را با هم مخلوط کرده و بر روی موضع ماساژ دهید. این یکی دیگر از راه های درمان خانگی درد عصب سه قلو است.
  • قرار دادن برگ درخت گردو بر روی محل درد و خوردن جوشیده برگ بیدمشک نیز می‌تواند نوعی از درمان خانگی درد عصب سه قلو باشد.
  • برگ کلم را گرم کرده و بر روی محل درد قرار دهید تا درد عصب سه قلو را کاهش دهید.
  • anahita attarian
۱۴
آذر

در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم کانال نخاعی چیست و ورزش های مناسب برای درمان تنگی کانال نخاعی کمر و گردن را به شما توضیح دهیم.

کمر یکی از اندام‌های حساس در بدن هر فرد است که می‌تواند مشکلات استخوانی مختلفی را تجربه کند. یکی از این مشکلات تنگی کانال نخاعی است که می‌تواند مشکلاتی را برای فرد مبتلا به وجود بیاورد. حالا موضوعی که وجود دارد این است که روش درمان آن چگونه است؟ در بیشتر مواقع برای درمان تنگی کانال نخاعی نیازی به عمل جراحی نبوده و با درمان‌های ساده‌تر نیز می‌توان آن را برطرف کرد. خیلی از پزشکان خرید دستگاه فیزیوتراپی را پیشنهاد می‌دهند تا با استفاده از آن بتوانید ورزش‌های مختلفی را انجام داده و به بهبودی کامل دست پیدا کنید.

مصرف دارو نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که برای دردهای شدیدتر مورد استفاده قرار گرفته و مخصوصا تجویز مسکن می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد. موضوعی که در این مطلب تصمیم داریم در رابطه با آن توضیح دهیم، بهترین ورزش ها برای درمان تنگی کانال نخاعی کمر بوده و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به بهبودی نزدیک شوید.

تنگی کانال نخاعی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با ورزش برای تنگی کانال نخاعی صحبت کنیم بهتر است به صورت مختصری در رابطه با این بیماری توضیح داده و علت به وجود آمدن آن را بگوییم.

تنگی کانال نخاعی معمولا در افراد با سن بالا اتفاق خواهد افتاد. ستون فقرات بدن هر فرد دارای مهره‌هایی است که برای جلوگیری از فشار و سایش آن‌ها روی هم، دیسک بین مهره‌ای بین آن‌ها قرار دارد. داخل این دیسک‌های بین مهره‌ای مقداری آب وجود دارد که با افزایش سن میزان این آب کم شده و باعث می‌شود که مهره‌ها به یکدیگر نزدیک شوند. بدن به صورت طبیعی تلاش می‌کند تا از این نزدیکی جلوگیری نماید.

برای اینکه این فاصله کمتر از میزانی که هست نشده و فاصله مهره‌ها به حالت نرمال دربیاید، بدن شروع به ساخت و ساز کرده و با ایجاد بافت‌های استخوانی این مشکل را حل خواهد کرد. به همین دلیل ستون فقرات و مهره‌های بدن درشت می‌شوند و در نتیجه تعادل و ثبات بدن به حالت عادی باقی خواهد ماند. موضوعی که وجود دارد این است که این ساخت و ساز باعث کاهش فضای بین مهره‌ها خواهد شد. یعنی دقیقا جایی که نخاع قرار دارد و این همان تنگی کانال نخاعی است.

فردی که به این بیماری مبتلا می‌شود دچار درد شده و در مواردی به قدری این مشکل ادامه پیدا می‌کند تا جایی که ممکن است واقعا به عمل جراحی نیاز باشد ولی در صورتی که شما از همان ابتدا نسبت به دردهای کمر خود توجه نشان داده و به دکتر مراجعه کنید می‌توانید مطمئن باشید که بدون نیاز به جراحی و تنها با انجام تعدادی تمرین می‌توانید سلامتی خود را به دست آورده و به زندگی طبیعی برگردید.

ورزش برای تنگی کانال نخاعی

قبل از اینکه بخواهیم این ورزش‌ها را معرفی کرده و شما را با آن‌ها آشنا کنیم باید به این نکته مهم اشاره کنیم که شما نباید بدون مشورت با پزشک متخصص دست به هیچ کاری بزنید. نخاع یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در بدن است که با کوچک‌ترین آسیبی می‌تواند زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده و مشکلات بزرگی را به وجود آورد. اگر ورزشی را اشتباه انجام دهید این امکان وجود دارد که نخاع آسیب دیده و بخشی از سیستم حرکتی یا به صورت کلی تمام حرکات بدن شما را دچار اختلال کند.

پس حتما قبل از هر اقدامی با پزشک مشورت کرده و از صحت کار خود اطمینان حاصل کنید چرا که باید ورزش‌هایی را انتخاب کنید که موجب شدیدتر شدن تنگی کانال نخاعی نشود. در نهایت نیز بعد از مشورت با پزشک باید تمرینات خود را جدی گرفته و حتما جزئی از روتین روزانه خود قرار دهید چرا که در این صورت است که می‌تواند به شما کمک کند.

ورزش برای تنگی کانال نخاعی نیز به دو دسته تقسیم می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ورزش برای تنگی کانال نخاعی در ناحیه کمر بیمار

در این بخش تمرین‌هایی را معرفی خواهیم کرد که موجب بهبود این بیماری در ناحیه کمر می‌شوند. به شما توصیه می‌کنیم برای اطمینان بیشتر زیر نظر متخصص فیزیوتراپی اندام کمر این تمرینات را انجام دهید.

معرفی تمرین کشش دو زانو به سمت قفسه سینه

برای انجام این تمرین باید به پشت دراز بکشید و هر دو زانوی خود را روی قفسه سینه جمع کرده و به صورتی عمل کنید که آن‌ها را در آغوش گرفتید. حالا باید ستون فقرات خود را شل کنید و به مدت 10 ثانیه در این وضعیت بمانید. نهایتا باید در سه ست این تمرین را تکرار کنید و در طول روز آن را انجام دهید.

معرفی تمرین جمع کردن یک زانو روی قفسه سینه

ابتدا به پشت دراز کشیده و پاهای خود را دراز کنید. در مرحله بعدی زانوی چپ را روی قفسه سینه خود بیاورید و از دست‌هایتان برای نزدیکی آن به قفسه سینه استفاده کنید. به این صورت که دست‌ها را زیر زانو یا پایین ران قلاب کرده و بکشید. حالا پای چپ را دراز کرده و دقیقا همین کار را با پای راست انجام دهید. این تمرین باید 10 بار و برای سه ست انجام شود.

ورزش برای تنگی کانال نخاعی در ناحیه گردن بیمار

حالا شما را با تمرین‌هایی آشنا می‌کنیم که گردن شما را بهبود داده و درد آن را کم کند، هرچند که شما می‌توانید تمرینات فیزیوتراپی اندام سر و گردن را نیز انجام دهید که در کم شدن دردتان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

معرفی تمرین بالا انداختن شانه

به صورت اصولی روی صندلی یا زمین بنشینید و تیغه شانه خود را به سمت بالا بکشید و آن را یک یا دو ثانیه در این حالت نگه دارید و سپس شانه خود را رها کرده و به حالت عادی برگردید. 20 بار باید این تمرین را تکرار کنید.

معرفی تمرین کرانچ سرشانه ایستاده

ابتدا باید رو به روی یک دیوار بایستید و دست‌های خود را روی سطح مجاور دیوار قرار دهید. در مرحله بعدی باید تیغه شانه خود را کنار یگدیگر قرار داده و با کمک دست‌هایتان به سمت دیوار به جلو خم شوید. حالا باید از دیوار فاصله گرفته و به حالت طبیعی برگردید. برای اینکه این ورزش نتیجه بخش باشد، باید آن را 10 بار و برای سه ست تکرار کنید.

ممارست در انجام این تمرینات موضوعی است که باید جدی گرفته شود و در صورتی که آن‌ها را ترک کنید ممکن است به حالت ابتدایی بیماری خود یا حتی حالی بدتر برگردید و این یعنی تمامی تلاش‌های شما از بین رفته است.

  • anahita attarian
۱۴
آذر

دیسک کمر می‌تواند بسیار دردناک باشد. اما با انجام ورزش می‌توانید درد آن را تا حدودی کاهش دهید. ما در این مقاله 6 مورد از بهترین ورزش ها برای افراد مبتلا به دیسک کمر را معرفی کردیم.

پیشرفت تکنولوژی این روزها باعث شده تا بسیاری از کارهای روزمره ما راحت‌تر انجام شده و سرعت بیشتری در کارها ایجاد کرده است. با تمام مزیت‌هایی که تکنولوژی و استفاده از ابزارهای مختلف برای ما دارد، ضررهایی نیز به بدن ما می‌رساند و این ضرر بی‌تحرکی است که این روزها برای بیشتر افراد به وجود آمده و دردهایی ناشی از این بی‌تحرکی در بدن افراد به وجود آمده است.

دیسک کمر یکی از بیماری‌های استخوانی رایج در بین افراد است که به دلایل مختلفی به وجود می‌آید. برای اینکه بتوانید این بیماری را درمان کنید از راه‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید. البته باید به این اشاره کنیم که مرحله اول بعد از احساس درد این است که به دکتر مراجعه کرده و بعد از معاینه کامل توسط پزشک متخصص به توصیه‌های او گوش کرده و روش درمانی خود را در پیش بگیرید.

یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان برای دیسک کمر، ورزش کردن است. تعدادی از این ورزش‌ها باید با استفاده از دستگاه فیزیوتراپی انجام شود و در برخی دیگر بیمار به تنهایی می‌تواند به تمرین بپردازد. در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با ورزش مناسب برای افراد مبتلا به دیسک کمر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ورزش مناسب برای افراد مبتلا به دیسک کمر

قبل از اینکه بخواهیم این ورزش‌ها را به صورت کامل توضیح دهیم باید روی این نکته تاکید کنیم که نباید به هیچ وجه بدون مشورت دکتر دست به تمرین بزنید. برخی از تمرینات ممکن است برای شما ضرر داشته باشند و حتی آسیب کمر شما را بیشتر کنند و این چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت. پس اگر به توصیه فردی بی‌تجربه قصد دارید تا از این ورزش‌ها استفاده کنید، باید شما را منصرف کنیم تا آسیب بیشتری نبینید. در این راستا بهتر است از متخصصین فیزیوتراپی اندام کمر کمک گرفته تا از هرگونه آسیب پیشگیری نمایید.

در ادامه به توضیح 6 مورد از بهترین ورزش ها برای افراد مبتلا به دیسک کمر می‌پردازیم.

معرفی ورزش اول برای افراد مبتلا به دیسک کمر

در ابتد به پشت دراز بکشید و یکی از دستان خود را زیر قوس کمر خود قرار داده و شکمتان را به سمت داخل یا پایین فشار دهید. این فشار را باید برای مدت زمان 10 ثانیه ثابت نگه دارید و بعد از آن شکم را شل کنید. باید این تمرین را 10 بار دقیقا با همین شرایط تکرار کنید.

معرفی ورزش دوم برای افراد مبتلا به دیسک کمر

باز هم باید به پشت دراز کشیده و پاهای خود را به صورت کامل دراز کنید. جوری که مطمئن باشید هر دو کاملا روی زمین هستند. زانوی راست خود را خم کرده و آن را با دو دست گرفته و به سمت قفسه سینه خود بیاورید. دست‌های خود را باید درست زیر زانو قرار دهید. 5 ثانیه پای خود را به همین حالت نگه داشته و دقت کنید در این مدت پای چپ شما باید به صورت کامل روی زمین دراز بوده و تکان نخورد. حالا پای راست خود را به حالت اولیه برگردانید و این کار را با پای چپ خود تکرار کنید. تمرین خود را برای هر پا 10 بار تکرار کنید.

معرفی ورزش سوم برای افراد مبتلا به دیسک کمر

در حالت دراز کشیده به پشت قرار بگیرید و هر دو پای خود را به سمت شکم آورده و آن‌ها را با دست‌های خود نگه دارید. تا 10 بشمارید و سپس پاهای خود را رها کنید تا به حالت اولیه برگردند. 10 بار باید این تمرین را تکرار کنید.

توجه داشته باشید که اگر از ناحیه لگن دچار آسیب هستید یا در هنگام انجام این ورزش احساس درد می‌کنید، بهتر است با پزشک مشورت کرده و در صورت لزوم ابتدا فیزیوتراپی اندام لگن انجام داده و پس از بهبودی این تمرینات را برای بهبود دیسک کمر انجام دهید.

معرفی ورزش چهارم برای افراد مبتلا به دیسک کمر

باز هم باید به پشت روی زمین دراز بکشید. کاری که باید انجام دهید این است که پای راست خود را طی سه مرحله بالا آورده و به حالت عمود بر زمین برسانید. اگر بخواهیم واضح توضیح دهیم باید بگوییم که در مرحله اول باید پای خود را از زمین بلند کرده و بعد آن را تا زانو باز کرده و نهایتا به حالت 9 درجه و عمود بر زمین برسید. یعنی باید کف پای شما موازی با سقف باشد. در این مرحله باید 10 ثانیه پای خود را ثابت نگه داشته و نهایتا روی زمین برگردانید. 10 بار این تمرین را با پای راست انجام داده و سپس 10 بار دیگر آن را با پای چپ تکرار نمایید.

معرفی ورزش پنجم برای افراد مبتلا به دیسک کمر

روی زمین و به پشت دراز بکشید. زانوهای خود را خم کرده و کف پاها را روی زمین قرار دهید. حالا باید شانه و سر خود را از زمین بلند کرده و این کار را تا جایی ادامه دهید که فشار را روی عضلات شکم خود احساس نمایید. 5 ثانیه در این حالت مانده و به وضعیت ابتدایی خود برگردید. 10 ثانیه استراحت کرده و دوباره تمرین را انجام دهید. باید این تمرین را 10 بار تکرار کنید.

معرفی ورزش ششم برای افراد مبتلا به دیسک کمر

به پشت روی زمین دراز کشیده و دست‌ها و پاهای خود را به حالت دوچرخه باید خم و راست نمایید. فرض کنید روی دوچرخه نشستید و همین کار را به حالت دراز کش انجام دهید. این تمرین نیز باید 10 بار تکرار شود.

  • anahita attarian
۱۳
آذر

برای انتخاب مناسب تابلو برق ساختمانی یا صنعتی علاوه‌بر آشنایی با انواع آنها، باید نکاتی را هم هنگام خرید رعایت کنید. این نکات که در حین ارتباط با سازنده باید مدنظر داشته باشید در زیر بیان شده‌اند:

  1. براساس نیز خود نوع تابلو برق را مشخص کنید.
  2. جنس تابلو اعم از استیل، آلومینیوم، فولاد و … را انتخاب کنید.
  3. با توجه به واحد صنعتی یا ساختمانی خود، میزان جریان و ولتاژ مورد نیاز را تعیین کنید.
  4. به استاندارد عدم‌نفوذ آب یا ذرات به داخل تابلو برق دقت کنید.
  5. دقت کنید که حتما استاندارد تامین حفاظت دستگاه در تابلو استفاده شده باشد.
  6. به نوع کشویی، فیکس یا ماژولار بودن بدنه تابلو‌برق دقت کنید.
  7. محل نصب (داخلی یا فضای باز) تابلو را بر اساس نیاز تعیین کنید.
  8. از شرکت‌ها و برندهای معتبر اقدام به خرید تابلو برق کنید.
  9. خدمات پس از فروش تابلو را جویا شوید.
  10. حتما دقت داشته باشید که تابلو برق دارای دفترچه راهنما و کاتالوگ باشد.

هزینه خرید تابلو برق

هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست! بنابراین گاهی اوقات خرید جنس ارزان و بی‌کیفیت، بهای گزافی را روی دست ما می‌گذارد. به همین دلیل برای خرید تابلو، حتما باید به کیفیت تجهیزات به کار رفته در آن دقت کنید. همچنین باید دقت داشته باشید که تابلو برق مورد نظر شما دارای سیستم محافظتی باشد.

وجود سیستم شناسایی خطا در تابلو برق بسیار حائز اهمیت است. چرا که هنگام بروز خطا از آسیب رسیدن به کل سیستم جلوگیری می‌کند. همچنین وجود کنترل دستی برای مواقع اضطراری از بروز حوادث جلوگیری می‌کند. همه این عوامل در قیمت نهایی تابلو برق تاثیرگذار است.

تابلو برق فشار قوی

به طور کلی ژنراتورهایی که قدرتی بیشتر از 1000 ولت داشته باشند را فشار قوی می‌گویند. برای تامین و خرید تابلو برق در تهران، باید اجزا آن از کیفیت و استانداردهای بالایی برخوردار باشند. چرا که ضعیف بودن اجزای آنها باعث بروز حوادث متعددی خواهد شد. همچنین برای خنک کردن سیستم قدرت الکتریکی تابلوهای فشار قوی از گاز SF6 استفاده می‌شود.

تابلوی برق فشار ضعیف

این نوع تابلو برق‌ها که بیشتر برای مصارف خانگی مناسب هستند، تا سطح ولتاژ ۱۰۰۰ ولت کارایی دارند. البته به طور کلی این تابلوها تا سطح جریان ۷۴۰۰ آمپر هم وجود دارند. دستگاه‌های فشار ضعیف انواع مختلفی دارند که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

  • MCC یا سیستم موتور کنترل سنتر
  • تابلو کنترل و حفاظت
  • اصلاح ضریب قدرت
  • PCC یا تابلو پاور کنترل سیستم
  • کنترل اتوماسیون

تابلوی برق فشار متوسط

خرید تابلو برق در تهران، خصوصا فشار متوسط آن، بیشتر برای کاربردهای پتروشیمی، عمرانی، نفت و گاز، صنعتی و نیروگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا این دستگاه‌ها تا سطح ولتاژ 36000 ولت را تحمل می‌کنند. همچنین به دو صورت تابلو برق GIS و عایق هوا طراحی و تولید می‌شوند.

تابلو برق از چه اجزایی تشکیل شده‌ است؟

معمولا در یک تابلو برق با ساختار استاندارد، انواع قطعات و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرند. تمامی این تجهیزات باید بین کارفرما و پیمانکار به درستی مشخصص شود. با اجزای تابلوبرق‌ها در زیر بیشتر آشنا می‌شوید:

  • کلیدها: این قطعه وظیفع وصل یا قطع مدار را برعهده دارد. از مهم‌ترین نوع آنها می‌توان به کلیدهای سلکتوری، غلتکی، فلوتر سوئیچ، میکروسوئیچ، بوش باتون و… اشاره کرد.
  • کنتاکتور: این قطعه برای کنترل از راه دور تابلو برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • بی متال: هنگام عبور جریان بسیار زیاد، فرمان قطع آن را صادر می‌کند.
  • رله‌ها: این تجهیزات در تابلو برق تشخیص خطاهای مختلف و فرستادن سیگنال به قطع‌کننده را برعهده دارند.
  • ترانس جریان: از این قطعه برای افزایش یا کاهش جریان ولتاژ در تابلو برق استفاده می‌کنند.
  • تجهیزات اندازه‌گیری: برای اندازه‌گیری پتانسیل جریان برق مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • بدنه دستگاه: محفظه‌ای فلزی که تمامی قطعات و تجهیزات درون آن قرار می‌گیرند.
  • سیم و کابل: این عناصر یا قطعات هادی وظیفه ارتباطات را در تابلو برق برعهده دارند.

نکات خرید تابلو برق در تهران؛ بررسی تابلو برق براساس ساختار

تابلوهای برق براساس ساختار به انواع مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

تابلوهای متال انکلوزد Metal Enclosed

در این نوع تابلو‌ها تمامی تجهیزات و قطعات الکتریکی از جمله دستگاه‌های اندازه‌گیری، ترانس ولتاژ و جریان، کلیدها و… درون محفظه‌ای تمام بسته و فلزی نصب می‌شوند.

تابلوهای متال کلد Metal Clad

یکی از انواع تابلوهای برق هستند که همه محفظه‌های آن از یکدیگر جدا شده‌اند. از قابلیت‌های مهم تابلوهای Metal Clad عدم انتقال خطا به محفظه‌های دیگر است. به این معنی که وقتی خطایی در یکی از محفظه‌ها رخ می‌دهد به سایرین انتقال داده نمی‌شود. همین ویژگی باعث می‌شود در صورت خراب‌ شدن یک محفظه، بقیه دچار آسیب نشوند. این نوع تابلوها به چهار بخش زیر تقسیم می‌شوند:

  • محفظه نگهداری کلید
  • محفظه نگهداری باسبار
  • محفظه نگهداری سر کابل
  • محفظه نگهداری تجهیزات حفاظتی، اندازه‌گیری و کنترلی (LV)

تابلوهای دیواری

همانطور که اشاره شد برای خرید تابلو برق در تهران، باید با انواع آنها از لحاظ ساختاری آشنا باشید. یکی از انواع این تابلوها، تابو برق‌های دیواری هستند که در دو نوع روکار (On Surface) و توکار (Flush Mounting) طراحی شده‌اند.

تابلوهای Rack

این مدل از تابلو برق‌ها از نوع قفسه‌ای هستند. روی آنها محفظه‌های الکترونیکی، کنترل، اندازه‌گیری، مخابراتی و… قابل‌نصب است. همچنین این تابلو برق‌ها مدلی به نام Swing دارند که دارای درب متحرک است. با وجود این قابلیت، امکان بررسی تجهیزات پشت تابلو فراهم می‌شود. البته ناگفته نماند که این نوع تابلوهای راک درب شیشه‌ای دارند و نسبت به باقی مدل‌ها کمی گران‌تر هستند.

تابلوهای مرکز قدرت

این تابلو برق‌ها برای تغذیه MCCها ساخته می‌شوند. تابلوهای مرکز قدرت در واقع نوعی توزیع هستند که امکان تغذیه چندین MCC را دارند. همچنین کلیدهایی که در این تابلو برق‌ها استفاده شده از نوع هوایی هستند.

تابلوهای کشویی

این نوع تابلوها که به محفظه کنترل هم معروف هستند به صورت کشویی تولید و برای کنترل موتورها مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته این تابلو‌ برق‌ها هم قیمت بسیار بالایی دارند.

جمع‌بندی

خرید تابلو برق اگر با رعایت برخی نکات انجام شود به یک تجربه جذاب تبدیل می‌شود؛ بنابراین قبل از انتخاب سیستم، حتما نوع تابلو برق متناسب با نیاز خود را بررسی کنید. رعایت این نکات باعث می‌شود هم در هزینه و هم وقت صرفه‌جویی داشته باشید.

تابلوهای برق انواع مختلفی دارند که باتوجه به کاربرد آنها اقدام به خرید کنید. انتخاب برندی باکیفیت همراه با قیمتی مناسب، خیال شما را از بابت ایمنی و کارایی راحت خواهد کرد. همچنین تابلو برق مناسب، پروژه‌های مدنظر شما را به نحو احسن تکمیل می‌کند.

قیمت خرید تابلو برق در تهران

در ادامه به بررسی ویژگی‌ها، دلایل استفاده و قیمت خرید انواع تابلو برق در تهران خواهیم پرداخت.

قیمت خرید تابلو برق ستاره مثلث

جهت استارت الکتروموتورها با توان بالای ۷ونیم کیلووات، پایین آوردن گشتاور موتور سه فاز، جلوگیری از افت ولتاژ در برق کل ساختمان و برخی از دلایل دیگر ما می‌توانیم از تابلو ستاره مثلث استفاده کنیم. پایین آوردن جریان به وسیله ستاره مثلث باعث پیشگیری از صدمات احتمالی به مدار خواهد شد. البته به غیر از مورد ذکر شده، استفاده از این تابلو برق مزایا دیگری نیز دارد. برخی از مزایای تابلو برق ستاره مثلث شامل؛ عدم تولید گرما، قیمت مقرون به صرفه، عدم استفاده از دستگاه تعویض شیر و غیره است. البته مانند هر تابلو برق دیگری این نوع از تابلو برق نیز دارای معایبی است که یکی از مهم ترین آن‌ها کم بودن گشتاور مدار این تابلو برق در ابتدای راه اندازی است. قیمت تابلو برق به عوامل مختلفی از جمله کیفیت آن بستگی دارد. جهت اطلاع از قیمت تابلو برق ستاره مثلث با کیفیت بالا می‌توانید با مشاوران مجموعه پرشین تکنیک تماس بگیرید.

قیمت خرید تابلو برق پیانویی

تابلو برق پیانویی که به آن تابلو برق میز فرمان یا اپراتوری نیز می‌گویند به جهت دسترسی آسان اپراتور به کلیدهای فرمان ساخته می‌شود. از مزیت‌های این نوع از تابلو برق دسترسی راحت به تجهیزات برای بازرسی با اشغال فضای کمتر است. تابلو برق پیانویی به اپراتور این امکان را می‌دهد که به سادگی به تابلوهای کامپیوتر و سایر تجهیزات دسترسی داشته باشد و به راحتی بتواند تابلو برق را کنترل کند. تابلو برق میز فرمان از سه بخش، قسمت پایین تابلو، قسمت بالای تابلو و قسمت اپراتوری تشکیل شده است. تابلو برق پیانویی با ابعاد و کاربردهای متفاوتی تولید می‌شوند. جهت انتخاب تابلو برق مناسب و اختصاصی خود می‌توانید با مشاوران پرشین تکنیک تماس بگیرید، از قیمت تابلو برق ها اطلاع کسب کنید و تابلو برق مد نظر خود را با بهترین کیفیت از ما خریداری کنید.

قیمت خرید تابلو برق بانک خازنی

کنترل کردن توان راکتیو توسط مجموعه‌ای از خازن‌ها کار اصلی تابلو برق‌های خازنی است. مهم‌ترین کاربرد این نوع از تابلو برق‌ها در صنعت است. به دلیل اینکه افزایش جریان که منجر به افزایش مقطع کابل‌ها می‌‍شود یکی از رایج‌ترین مسائل در صنعت است زیرا انرژی موجود در صنعت عموما از نوع موتوری است. در نتیجه یکی از بهترین راهکارها برای کنترل این مشکل اضافه نمودن تابلو برق‌های بانک خازنی است. نصب تابلو برق‌های خازنی موجب کاهش هزینه برق می‌شود. همچنین استفاده از این تابلو برق می‌تواند موجب جلوگیری از آسیب به تجهیزات شود؛ زیرا یکی از وظایف آن ثابت نگه داشتن ولتاژ و جبران افت ولتاژ در مدار است. اما اینها تنها نمونه ای از مزایای استفاده از تابلو برق خازنی است. شما می‌توانید در صورت نیاز به این تابلو برق که یکی از ملزومات مراکز صنعتی است با مشاوران پرشین تکنیک در ارتباط بوده و جهت استعلام قیمت یا خرید تابلو برق در تهران از این راه اقدام نمایید.

قیمت خرید تابلو برق کارگاهی

یکی از مهم‌ترین نوع تابلو برق‌ها جهت برقراری ایمنی افراد و تجهیزات برقی در هر کارگاهی است. کاربرد تابلو برق کارگاهی همانطور که گفته شد در زمینه تجهیز کارگاه‌ها به صورت موقتی یا پروژه‌های در حال انجام برای دسترسی به برق با توجه به سطح ایمنی بالا می‌باشد. انواع تابلو برق‌های کارگاهی شامل تابلو برق‌های تک فاز و سه فاز می‌باشند. همچنین تابلو برق های کارگاهی بر اساس شرایط جوی و محلی نصب آن‌ها (درون یا بیرون ساختمان) متفاوت طراحی می‌شوند. عموما تابلو برق‌هایی که خارج از ساختمان نصب می‌شوند باید به باران، نور خورشید، پوسیدگی و غیره مقاوم باشند. انواع تابلو برق‌های کارگاهی بر اساس اندازه و نوع نیاز کارگاه به صورت تخصصی ساخته می‌شوند پس دارای قیمت ثابت نیستند. جهت اطلاع از قیمت و خرید این نوع تابلو برق با مشاوران مجموعه پرشین تکنیک تماس بگیرید.

قیمت خرید تابلو برق فرمان

کاربرد این نوع از تابلو برق‌ها جهت کنترل موتورهای الکتریکی است. تابلو برق فرمان به دو صورت ثابت و کشویی ساخته می‌شوند. همانطور که گفته شد این نوع از تابلو برق‌ها جهت کنترل موتورهای الکتریکی در نوع سه فاز یا تک فاز به کار می‌روند. در صورت نیاز به تابلو برق فرمان شما می‌توانید از طریق بخش تماس با ما از قیمت و نحوه خرید تابلو برق در تهران اطلاع کسب کنید.

قیمت خرید تابلو برق استخری

وجود تابلو برق در استخرها یکی از الزامات ایجاد حفاظت و امنیت است. از مهم‌ترین کاربردهای تابلو برق استخری ایجاد حفاظت و کنترل جریان الکتریکی در زمان ایجاد شوک الکتریکی است. تابلو ایستاده و دیواری دو نوع از تابلو برق استخری هستند که می‌توان در موتورخانه استخر آن‌ها را نصب کرد. جهت اطلاع از قیمت و خرید تابلو برق در تهران به مشاوران ما و راه‌های ارتباطی مشخص شده در سایت مراجعه کنید.

قیمت خرید تابلو برق چنج آور

در زمان‌هایی که برق شهری دچار قطعی می‌شود می‌توان از این مدار استفاده کرد که در این روش به صورت اضطراری ژنراتور برق را جایگزین برق اصلی می‌کند. این نوع از تابلو برق‌ها عموما مشخصات فنی یکسانی دارند و تنها در برخی قطعات داخلی آن‌ها تفاوت ایجاد می‌شود. با این حال تابلو برق چنج آور در دو نوع دستی و اتوماتیک موجود است و شما می‌توانید خریداری کنید. برای استعلام قیمت و خرید تابلو برق در تهران می‌توانید به گروه تخصصی پرشین تکنیک اعتماد کرده و بهترین و با کیفیت‌ترین تابلو برق مورد نیاز خود را از ما تهیه کنید.

قیمت خرید تابلو برق فشار ضعیف

با وجود اینکه تابلو برق‌های فشار ضعیف یکی از پر استفاده‌ترین انواع تابلو برق هستند اما خرید آن‌ها به دلیل کم بودن سطح ولتاژ ورودی نمی‌تواند امنیت را جهت حفاظت از وسایل برقی در منازل شما ایجاد کند و نیاز است که حتما پیش از خرید اطلاعات کامل را در خصوص آن‌ها کسب کنید. این نوع از تابلو برق‌ها از تابلو برق‌های خانگی بزرگ‌تر هستند و قطعات زیادی جهت کنترل و حفاظت و اندازه گیری و غیره را در خود جای داده‌اند. تابلو برق‌های فشار ضعیف انواع مختلفی دارند؛ تابلو برق سلول فشار ضعیف یا تابلو برق ایستاده، تابلو برق دیواری، تابلو برق بارانی و غیره. جهت دریافت مشاوره در خصوص این نوع از تابلو برق‌ها، خرید تابلو برق فشار ضعیف و اطلاع از قیمت آن می‌توانید با مشاوران پرشین تکنیک از طریق راه‌های مشخص شده در سایت در ارتباط باشید تا بهترین انتخاب را انجام داده و با بهترین قیمت تابلو برق مورد نظر خود را در تهران خریداری کنید.

منبع

  • anahita attarian